SEO (Arama Motoru Optimizasyonu)

SEO Nedir? Nasıl Yapılır?

SEO nedir sorusunun en yalın tanımı; SEO, web sitesinin arama motorlarıyla uyumlu hale getirilmesi sürecidir. Arama motoru optimizasyonu olarak Türkçe’ye çevrilen Search Engine Optimization’ın kısaltması ile ifade edilir. Bir web sitesi, henüz tasarım aşamasındayken arama motorlarına ve kullanıcı deneyimine odaklanmalıdır.

Web sitesine SEO hizmeti yaptırarak ya da bir SEO uzmanı ile anlaşarak yatırım yapan firmalar, arama motorlarında daha üst sıralara çıkar ve potansiyel müşterilerine daha kolay ulaşır. SEO, zamana yayılarak yapılır ve oldukça detaylı bir süreçtir. Projeye özel SEO stratejisi belirlenir ve bu süreç profesyonel olarak ilerletilir. En iyi SEO firmaları süreci bu şekilde yönetir.

SEO Danışmanlığı ve SEO Hizmeti

Hemen her firma ya da kuruluş, web sitesinin arama motorlarında üst sıralarda çıkması için SEO danışmalığı ya da SEO hizmeti almalıdır. SEO danışmanlığı hizmeti ile sitedeki SEO süreçleri profesyonel olarak yönetilir. Tüm bu işlemler ise SEO Hizmeti olarak nitelendirilir.

SEO hizmeti alan web siteler, SEO yapmayan firmalara göre arama motorlarında daha üst sıralarda yer alır. Böylece ürün ve hizmetlerle ilgili araştırma yapan potansiyel müşteriler ilgili web sitesini ilk sırada bulabilir. Bu da SEO danışmanlığı ve SEO hizmeti alan projenin daha fazla görüntülenmesine, daha fazla tıklanmasına ve daha fazla kazanç elde etmesine yardımcı olur.

SEO Uzmanı ile Organik Ziyaretçi Artışı

Google gibi arama motorlarını kullanarak ürün ve hizmet arayan kullanıcıların karşısına çıkmak için SEO uzmanı ile çalışmak çok önemlidir. İyi bir web sitesi, arama motorlarında bulunabilir olmalıdır. SEO uzmanları da bunu sağlamak için, web sitesinde pek çok iyileştirme ve güncelleme yapar. Bu süreç ne kadar iyi yönetilirse ilgili web sitesinin organik ziyaretçi sayılarında o kadar artış olur.

SEO uzmanlarının en çok kullandığı bazı SEO Araçları;

Sıkça Sorulan Sorular

SEO Nedir? SEO Nasıl Yapılır?
SEO ajansı hangi hizmetleri verir?
SEO hizmeti neleri kapsar?
SEO Uzmanı nasıl seçilir? SEO Uzmanı Neler Yapar?
SEO Danışmanlığı nedir? Neleri Kapsar? Alınmalı Mıdır?
SEO Fiyatları Hangi Aralıktadır? Aylık SEO Fiyatları Ne Kadar?
SEO Nasıl Yapılır? SEO Çalışması Ne Sürede Etki Eder?
İstanbul, Ankara ve İzmir SEO Uzmanı Aralarında Fark Var Mıdır?
İstanbul, Ankara ve İzmir SEO Ajansı Arasında Hangisini Tercih Etmeliyim?
Profesyonel SEO Ajansı Tercih Etmenin Artıları Nelerdir?
SEO Yaparken en çok kullanılan araçlar hangileridir?

SEO Hizmeti Adımları Neler?

Hedef Kitle

SEO hizmeti belirlendikten sonra ilk olarak web sitesinin ve markanın hedef kitlesi belirlenir. Belirlenen hedef kitlenin, ürün ve hizmetlerle ilgili en çok yaptığı aramalar anahtar kelime olarak belirlenir. Bu anahtar kelimelere göre sektördeki rakipler bulunur. Hedef kitle ve rakip siteler analiz edildikten sonra sektörle ilgili rapor oluşturulur. Tüm bu aşamalardan sonra pazar analizi, rakip analizi, anahtar kelime analizi ve sektör analizi yapılmış olur.

Yeni Kullanıcılar

Önceki adımda elde edilen verilerle işe koyulan SEO uzmanı, yeni kullanıcılara hitap etmek adına siteyi günceller. Sitedeki hataların giderilmesi, eksiklerin eklenmesi ve hedef kitlenin ilgisini çekecek yeni içeriklerin yayınlanması, yapılan SEO iyileştirmelerinin sadece birkaçıdır. Tüm bu iyileştirmelerden sonra Google ve diğer arama motorlarından yeni kullanıcılar siteye gelir. Böylece ilgili marka, daha fazla kullanıcıya ulaşmak için bir fırsat yakalar.

Ziyaretçi Analizi

Siteye ziyaret gelmeye başladıkça ziyaretçilere ait veri oluşmaya başlar. Ziyaretçilerin en çok hangi sayfaları ziyaret ettiği, hangi sayfaları ziyaret etmediği ve site üzerindeki hareketlerini izlemek SEO hizmetlerinin önemli bir parçasıdır. Bu sebeple SEO uzmanı olarak adlandırdığımız profesyoneller, siteyi ziyaret eden tüm ziyaretçilerin verilerini sürekli olarak analiz eder. Buna göre SEO stratejilerini sürekli olarak günceller.

Dönüşüme Teşvik

SEO’nun nihai amacı, web sitesini ziyaret eden ziyaretçileri dönüşüme teşvik etmektir. Web sitesini ziyaret eden kullanıcı, sitedeki ürün ve hizmetlerle ilgili bilgi almak, teklif talep etmek ya da hizmet satın almak için harekete geçmelidir. Uygulanan tüm SEO stratejilerinin nihai hedefi dönüşümleri arttırmaktır.

Markanızı geleceğe taşımak
mı istiyorsunuz?

Dijitalin Dünyasını Keşfet!