Web Tasarım Fiyatları

Sürekli değişen ve yükselen dolar kuru, web site yapımına olan arz ve taleplerin artışı, web site yapımının tekellikten kurtularak toplumun her kesimine inmesi web tasarım fiyatlarında oldukça çeşitlilik yaratıyor. Bu çeşitliliğin yaratılan rekabet nedeniyle sektör kalitesini artırması beklenirken aslında tam tersi bir süreç işlemiş, memnun edici hizmet veren firmaların/freelancerlerin sayısı beşte birlere kadar gerilemiştir.

Bu gerilemenin başlıca sebeplerinden en önemlisi, webmasterlık mesleğini geçici bir meslek olarak görerek sadece para kazanma odaklı hizmet sunan kimselerin sayıca üstün olmalarıdır. Bu kimseler bir işin ederinin üçte hatta dörtte biri fiyatlar vererek hizmetleri sağlasalar da uzun vadede memnuniyet sunamamaktadırlar. Nitekim bizlere gelen müşterilerin çok ciddi bir kesimi bu sorunlardan muzdaripler.

Peki bir sitenin ederini aşağı yukarı nasıl hesaplayacaksınız? Paranızın ve emeklerinizin haybeye gitmemesi için nasıl bir tavır takınmanız gerekir?

Öncelikle içerik bakımından temel web sitesi türlerini şöyle kısaca hatırlayalım : Kurumsal web sitesi, blog sitesi, e-ticaret sitesi, özel yazılım/hizmet siteleri, portfolyo siteleri .

Ne istediğiniz konusunda bu seçeneklerden birisi bilmeniz iyi bir başlangıç olsa da asla yeterli değildir. Öncelikle ne istediğinizi tüm ayrıntıları ile beraber kendi kafanızda netleştirmeniz gerekir. Ardından tasarımcılarla iletişime geçebilirsiniz.

Web Tasarım Ücretleri

Hangi site türünü yaptırırsanız yaptırın, o hizmetin ederini belirlemek için bir yöntem vardır. O yöntem de “medyan” yöntemidir. Bir web sitesinin ederini belirlemek için en az 5 farklı freelancer veya kurumdan fiyat almanız gerekir. Tüm bu fiyatların ortalaması(medyanı) belirlenir. Buradan sonraki adımlar çok önemlidir. İlk bakışta medyana en yakın fiyat sizin için en uygunu gibi görülebilir. Ancak bu her zaman böyle olmayabilir. Yazımızın bu kısmında sadece hangi seçenekleri elemeniz gerektiği konusunda yardımcı olacağız. En doğru kararı vermek tabii ki de sizin elinizde.

Diyelim ki bir e-ticaret sitesi için 5 farklı teklif aldınız. Bunlar sırasıyla 3 bin TL, 6 bin TL, 7 bin TL, 9 bin TL ve 15 bin TL olsun. Burada medyanımız 8 bin TL’dir. 3 ve 15 bu medyan için oldukça absürt bir rakamdır. Bu nedenden ötürü bu iki fiyat direkt olarak elenmelidir. (Bazen 5 fiyat da birbirine yakın olabilir, bu eleme yöntemi bu durumda işe yaramaz. Veyahut bazen 3 fiyat absürt olabilir. Böyle bir durumda ortadaki iki fiyat arasında bir seçim yapmak durumunda kalırsınız.)

Örneğimize dönecek olursak. Burada yapacağınız bir hata gözünüzün direkt olarak hiç düşünmeden 6 bin liraya kaymasıdır. Bütçe elbette önemlidir ancak bu üç firma arasından birisini seçerken fiyat farklarını unutmanız sağlıklı karar vermeniz açısından son derece önemlidir. Firmaların sizinle kurduğu iletişim kalitesi, sorularınıza verdikleri yanıtların netliği, sizde bıraktığı izlenim bu firmaları seçmenizdeki önemli unsurlar olmalıdır.

Unutmamanızı istediğimiz bazı noktalar var. Web sitesi tamamen bütçe ve emek dahilinde verilen bir hizmettir. Tüm bu unsurlar, sektör içindeki korsanların da katkısıyla oldukça karmaşık ve geniş bir fiyat skalası sunuyor. Bu yüzden, bu hizmeti belirli standartlara ve fiyatlara oturtmak ve de uygulamak oldukça zordur ve çok az firma bunu başarabilmektedir.

Webintek olarak biz hep bu standartları belirleme ve uygulama gayesi içeresinde olduk. Bizden hizmet alan müşterilerimizden aldığımız geri dönüşlere baktığımızda bunu başarabildiğimizi görüyoruz. Paranızın, emeklerinizin ve daha da önemlisi zamanınızın boşa gitmemesi dileklerimizle…

1 Puan2 Puan3 Puan4 Puan5 Puan (1 Oy Verildi, Ortalama: 5,00 out of 5)